Fall 10 - Inledning |
Distanskursen i Termodynamik ska delvis bedrivas via webben.
Kursen ges som en blandform där vissa studenter finns
på campus och andra läser på distans. På kurswebben finns inläsningsmaterial, ett "länkskafferi"
och några korta videointervjuer med australiensiska
termodynamik-"gurus". Inför seminarierna
ska studenterna posta sina inlämningsuppgifter på
webben och lärarna besvarar frågor på ett
diskussionsforum.
Ett gäng studenter har dock börjat propagera för
mer traditionella undervisningsformer, med fler fysiska möten
mellan lärare och studenter. De uppmanar därför
alla studenter att bojkotta webbstödet till kurserna
genom att inte lämna PuL-samtycke.
Studenten Pelle vill hellre ha ut kursmaterialet på
papper och videokassetter och handledningen begär han
att få som mottagningstider. Han lämnar därför
inte sitt PuL-samtycke.
|
Här är
några funderingar:
- Vad kan du som lärare göra?
Hur kan man undvika problemen?
Läs kommentar >>
|